lördag 26 mars 2016

Nytt i brevlådan: "Writer's block"

Jag hörde talas om Owlcrate's prenumerationsbox för flera månader sedan och har länge varit sugen på att själv prenumerera, men den dyra frakten har alltid hindrat mig. Men så i början av månaden kunde jag inte hålla mig längre och beställde en 6-månaders prenumeration ^^ Själva grejen med Owlcrate är att man varje månad får en box med (minst) en nyutkommen bok och ytterligare ett par bokrelaterade saker. Varje box har även ett tema och i torsdags fick jag till slut min första box och temat för mars var "Writer's block". 


Som ni ser på bilden innehåller boxen The Serpent King av Jeff Zentner (vilket var lite komiskt eftersom jag redan hört talas om boken och bestämt mig för att den inte var något för mig, men den har fått många fina recensioner så det är väl kanske meningen att jag ska läsa den ändå när den nu kom i brevlådan), en superrolig liten bok som heter 642 tiny things to write about med inspiration och små skrivövningar, 3 st "pins" med bokrelaterade motiv, ett par strumpor (varav den ena strumpan är med text och den andra är med överstruken text, för att uppmärksamma censurering) och en fjäderpenna. Varje box innehåller också ett brev från Owlcrate och författaren för månadens bok, men dem kom inte med på bilden.

Jag kände mig verkligen som ett barn när jag fick boxen och jag kom ihåg hur himla kul det är med prenumerationer (det får mig att minnas tillbaka till mellanstadiet då jag var med i en bokklubb) ^^ Men det roliga med den här typen av prenumeration är att innehållet är hemligt så det blir en trevlig överraskning att se fram emot nu varje månad (även om det svider i min studentplånbok). Temat för april är "Dystopia" och ifall ni själva är sugna på att prenumerera, och känner att ni har ett par hundralappar över i månaden att smälla, så klickar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar