onsdag 3 februari 2016

Januari 2016

Lästa böcker i januari:
7. Death Note vol 1: Tristess - Tsugumi Ohba
6. The Walking Dead vol 2: Miles Behind Us - Robert Kirkman
5. Prince's Gambit - C.S. Pacat
4. Captive Prince - C.S. Pacat
3. Ms. Marvel vol 3: Crushed - G. Willow Wilson
2. Winter - Marissa Meyer
1. Outtalat - Sarah Rees Brennan

Då var årets första månad över och jag fick en hel del läst. Jag blev väldigt besviken på vissa böcker och positivt överraskad av andra. Ms. Marvel var ju fantastisk som vanligt och jag läste även klart första volymen av Death Note, en manga om vad som händer när en ung kille får en av dödsgudarnas anteckningsböcker och därmed kan döda vem han vill genom att skriva deras namn i boken. Spännande och intressant om moral och vad som händer med en människa om man plötsligt får makten att bestämma över vem som har rätt att leva. 

Winter som jag längtat efter under hela förra året visade sig däremot vara en helflopp för min del. Jag är glad att jag läste den för att få ett avslut till en annars älskad serie, men jag blev otroligt besviken :( Men det kanske bara var jag som hade för höga förväntningar? Även Outtalat som jag hört mycket bra om var rolig men kändes överlag väldigt medioker och krystad.

Men, men, man kan inte älska alla böcker och februari läsmånad har börjat väldigt bra med söta Nimona så förhoppningsvis hittar jag fler nya favoriter det här året :)

Månadens favorit:

1 kommentar:

  1. Det var lite grann ändå :) Vad jag vill läsa Winter nu men först måste jag ta tag i Cress ju!

    Psst, sista deltävlingen ligger nu uppe och har du inte deltagit i alla och/eller vill ändra dina svar så har du till 23.59 på dig innan poängen räknas ihop. Lycka till!

    SvaraRadera