lördag 26 december 2015

Läs it Snow: Dag 1

Nu såhär i dagarna efter julafton är jag med i en läs-a-lot, nämligen Nellys Läs it Snow mellan den 25/12 - 27/12 och sedan även i januari 2/1 - 4/1. Det är den första läs-a-lot jag någonsin är med på och egentligen är det helt fel tidpunkt för mig (har ett fullpackat schema både de här dagarna efter jul och sen i januari inför tentan), men det är kul att prova på ändå och jag har därför inte lagt någon större press på mig när det gäller hur mycket jag faktiskt planerar att hinna läsa. 

Här kommer i alla fall en liten redovisning över hur det gick igår. Temat för första rundan är skämsböcker från ens TBR-lista som man verkligen vill hinna med innan året är slut och som är minst 200 sidor långa. Så jag gjorde en snabbkoll genom bokhyllan och försökte plocka fram böcker som inte är alltför långa. 

Den första boken som jag valde var Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman (endast 219 sidor!). 


Antal sidor lästa: 50 s.
Firade jul med min pojkvän och hans släkt igår så hann bara läsa lite på morgonen och precis innan jag gick och lade mig, så helt okej ändå även om jag inte fick så jättemycket läst.

Första omdömet: Efter att ha läst 50 s. har jag verkligen ingen aning om vart berättelsen är på väg, men den är intressant och jag kan verkligen relatera till den lilla pojken som är huvudperson och mest bara vill läsa :) 

Idag så har jag än så länge inte hunnit läsa så mycket mer men jag ska ta ett krafttag nu under kvällen och försöka läsa klart den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar