onsdag 11 november 2015

Aaaand we have a cover!

En bok som jag har längtat efter väldigt länge är The Raven King av Maggie Stiefvater som är den fjärde och sista boken i serien om Blue och hennes "raven boys". I förra veckan fick vi så till slut äntligen se omslaget: 


Jag tycker att det känns passande, det är vackert och mystiskt även om jag inte riktigt förstår varför det är en hjort på omslaget. Har jag missat någon referens till det i de tidigare böckerna? Annars håller jag med andra som sagt att de blir påminda om Harry Potter och patronusbesvärjelsen, men jag är i alla fall väldigt nöjd. 

Det jag dock är mindre glad över är att boken inte kommer att släppas förrän den 26:e april nästa år :( Ursprungligen skulle den ha kommit ut redan i september det här året, men Stiefvater kände att hon behövde mer tid och efter det var den länge beräknad att komma ut i februari. Men jag är övertygad om att den kommer vara värd väntan så nu gäller det väl bara att träna på tålamodet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar