måndag 5 oktober 2015

Skräckläs 2015

Tidigare år har jag varit med när Nelly anordnat Skräckläs och även om jag inte tror att det är någon som anordnar det nu det här året så tänkte jag köra på med det i alla fall :) Kort och gott innebär det att man läser så många rysare som möjligt under oktober och november. Vilka böcker man läser och vad de handlar om är helt valfritt (t.ex. vampyrer, varulvar, spöken eller häxor) så länge som det är rysare/skräck. 

De böcker som jag har bestämt mig för att ha med än så länge är:


Doktor Sömn - Stephen King
Förra sommaren läste jag äntligen The Shining (vars filmatisering länge varit en favorit) och den levde verkligen upp till mina förväntningar. Doktor Sömn är uppföljaren och handlar om Danny när han är vuxen. Boken är lite av en tegelsten men jag har skaffat den som ljudbok så förhoppningsvis ska jag hinna med den. 

En hjärtformad ask - Joe Hill
Hill är författaren till Locke & Key-serien som jag älskar och därför har jag gärna velat prova en av hans romaner också. En hjärtformad ask är Hills andra bok och handlar om en man som köper en vålnad över Internet. Jag har kommit en bit in i boken nu (ca. 90 sidor) och även om den inte är det läskigaste jag läst så är den definitivt spännande. 

The Walking Dead - Robert Kirkman
Det här är en serie som jag har läst om på andra bokbloggar flera gånger och länge velat läsa men av någon anledning aldrig påbörjat (även om jag sett en del av TV-serien). Men nu har jag skaffat hem volym 1-2 och det ska bli väldigt spännande att se om den lever upp till hypen!

4 kommentarer:

  1. Skooj =) längtar till att komma hem tillbaka till Stockholm där mina skräckböcker och serier väntar mig så jag kan påbörja temat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli riktigt kul! :)

      Radera
  2. Jag lyssnade på En hjärtformad ask på kvällarna för en del år sedan och en scen i början när han precis fått spöket höll på ta kol på mina nerver :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jag tror jag vet vilken scen du menar ^^ Men då känns den ju passande för temat iaf! :)

      Radera