tisdag 20 oktober 2015

Nytt i brevlådan (7)

Har köpt fler böcker den här månaden än jag har gjort på hela året (och året innan det), så här kommer en liten smygtitt :)



Carry on - Rainbow Rowell
Boken handlar om Simon Snow som går på magiskolan Watford (som Cath skriver fanfiction om i Fangirl) och den här har jag faktiskt redan läst ut. Rolig, spännande och väldigt beroendeframkallande! 

A Darker Shade of Magic - V.E. Schwab
Hört himla bra saker om Schwabs böcker under en lång tid men biblioteket vill inte köpa in dem, så jag bestämde mig för att ta saken i egna händer. A Darker Shade of Magic är den bok som jag varit mest nyfiken på och den handlar om personer som kan resa mellan parallella universum. 


Wytches vol. 1 - Scott Snyder
Velat läsa den här länge och om jag förstått det rätt så handlar den om ondskefulla häxor så jag tänkte ta tag i den nu när jag ändå kör på skräcktema :)  


Rött uppror - Pierce Brown
Dystopisk framtid där alla delas upp i olika klasser. Huvudkaraktärern Darrow tillhör en av de lägsta klasserna och tvingas därför att arbeta i gruvorna under Mars. Har hört mycket gott om den här boken så det ska bli kul att se om den lever upp till förväntningarna.

Röd som blod - Salla Simukka
Thrillertrilogi om en ung tjej som heter Lumikki och berättelsen utspelar sig i Finland. Har inte varit lika taggad på att läsa den här men jag har nog aldrig läst någon bok som utspelar sig i Finland, så bara det ska bli intressant :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar