söndag 6 september 2015

Sommar 2015


Nu är sommaren slut och hösten har gjort sitt intåg (åtminstone här nere i Malmö där vädret varit allt annat än milt de senaste dagarna). Jag hoppas att ni alla har haft en underbar sommar, själv har jag jobbat mycket men jag hann med lite läsning ändå :) Bl.a. lyckades jag nå mitt Goodreads mål på 30 böcker i slutet av augusti, så allt annat jag läser känns som bonus nu ;) 

Flera av böckerna jag läste var riktigt bra, snittet har legat runt 4 av 5 i betyg. Jag blev väldigt positivt överraskad av Odinsbarn, Eleanor & Park och Ms. Marvel men den absoluta favoriten blev Joe Abercrombies nya trilogi The Shattered Sea. Snabbt tempo, spännande handling och intressanta karaktärer, så ifall ni inte redan har läst den bör ni absolut kolla upp den :)   

Lästa böcker i augusti:
31. Ms. Marvel vol. 1: No normal - G. Willow Wilson
30. Not that kind of girl - Lena Dunham
29. Sonjas sista vilja - Åsa Hellberg
28. Half the world - Joe Abercrombie

Lästa böcker i juli:
27. Eleanor & Park - Rainbow Rowell
26. Kunskapens frukt - Liv Strömquist
25. Ett folk utan land - Melina Marchetta

Lästa böcker i juni:
24. Half wild - Sally Green
23. Odinsbarn - Siri Pettersen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar