måndag 30 mars 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag har inte blivit taggad men jag tyckte att den här enkäten var så rolig så jag bestämde mig för att sno den ändå! :)

1. Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat sedan september 2010 så det är snart 5 år. Ska försöka komma på något kul sätt att fira det i september!

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Inte inom den närmsta framtiden i alla fall men det är samtidigt så svårt att svara på. Min första tanke när jag läste frågan var att jag kommer att fortsätta blogga om böcker så länge som jag fortfarande tycker att det är roligt. Men samtidigt vet jag att "verkliga livet" har en tendens att ställa till det. 2013 var t.ex. ett väldigt intensivt och närmast kaosartat år för mig vilket ledde till att jag knappt läste någon skönlitteratur och därmed så blev även bloggandet lidande eftersom det inte fanns någon tid/ork. Men jag har inga planer på att sluta än så länge :)

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Att få dela med mig av mina tankar om böcker och alla andra underbara bokbloggare!
Jag upplever det även som att jag har bättre koll på vilka böcker jag har läst och nya böcker som släpps (men det beror nog delvis på Goodreads också).

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Lite det som jag nämnde tidigare, dvs. då livet kommer emellan eftersom jag gärna vill blogga men när jag inte har tid/ork så blir det lätt en extra press. 

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Nä inte direkt, men sen brukar jag väl å andra sidan inte ha några speciellt fantasifulla titlar ändå :P

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
Åh det finns så många så det går inte att räkna upp alla här! Men jag är speciellt imponerad av de som är så duktiga med att planera sina inlägg och skriva recensioner direkt när de läst klart en bok, vilket jag inte alltid är lika duktig på. 

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Jag tror inte att jag hade velat ha någon speciell gästbloggare. Har aldrig riktigt förstått meningen med det faktiskt.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T.ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag har nog inte någon direkt rutin, men oftast så bloggar jag hemifrån och då är det på eftermiddagen/kvällen i mina mjukiskläder. 

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Det varierar väldigt mycket. När jag verkligen älskar eller har blivit väldigt besviken på en bok så är det oftast lätt att recensera den, eftersom jag då har en tydlig bild framför mig angående vad jag tyckte var fantastiskt eller dåligt. Men det blir däremot svårare när jag har läst en boken som är helt ok men inte mycket mer än det eftersom jag då oftast inte har så mycket att säga om boken i fråga (vilket leder till väldigt tråkiga recensioner). 

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Den är helt fantastiskt underbar! Alla är så trevliga och inkluderande och det är ju alltid kul att prata med andra som har samma intressen som en själv :)

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag har som vanligt noll koll på vem som redan har gjort enkäten, så jag taggar helt enkelt alla som ännu inte har gjort den och som har lust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar