lördag 14 februari 2015

Happy Valentine's Day!

Glad alla hjärtans dag allihopa! :) ♥ 

Jag hoppas att ni alla får en riktigt härlig lördag och dagen till ära tänkte jag tipsa om några böcker inom temat kärlek:


Det här är nog den sötaste berättelsen som jag läste förra året! Boken handlar om Ari, en arg ung kille som inte har några direkta vänner tills han en sommar lär känna Dante. Kortfattat så är det en väldigt karaktärsdriven bok och en väldigt söt berättelse om vänskap och kärlek :)

Cinder - Marissa Meyer
Den här boken är löst baserad på Askungen och handlar om Cinder som är en cyborg som bor med sin elaka adoptivmamma. Men Cinder är även den bästa mekanikern i New Beijing och en dag blir hon kontaktad av prins Kai som behöver hjälp med att reparera sin android. Handlingen skiljer sig väldigt mycket från den klassiska sagan (och är inte lika sockersöt) men den är väldigt spännande och har intressanta karaktärer. 

Sinner - Maggie Stiefvater 
Sinner är den halvt fristående boken till The Wolves of Mercy Falls-trilogin och handlar om mina två favoritkaraktärer, Cole och Isabel. Båda två är väldigt trasiga och försöker lista ut hur de ska reda ut sina liv i Los Angeles. Den främsta anledningen till att jag tog med den här boken är det faktum att de två huvudkaraktärerna har en helt fantastisk kemi och Sinner innehåller en del heta scener och en massa drama. Men även om den är fristående så rekommenderar jag att man läst trilogin innan för att riktigt kunna hänga med i bakgrunds-historien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar