onsdag 1 januari 2014

Bokredovisning - 2013

Bokhora hittade en enkät på Rabén och Sjögrenbloggen som jag tycker fungerar bra som bokredovisning för 2013. Läste väldigt lite böcker under hela det gångna året tyvärr, hoppas på mer tid och läslust 2014. Det som dock är positivt är att jag faktiskt tyckte om de flesta böcker jag läste =)
(Källa)
En bok jag inte kunde släppa: Låt vargarna komma och Gone girl! Två väldigt olika böcker men lika spännande och gripande på var sitt sätt.

En bok som fick mig att gråta: Låt vargarna komma, en väldigt vacker berättelse men samtidigt så hemskt sorglig.

En bok som fick mig att skratta: Varma kroppar. Zombiekärlek... need I say more?

En bok som lärde mig något nytt: Reaching out with no hands: Reconsidering Yoko Ono.

En karaktär jag minns: Libby Day från Dark places.

En karaktär som jag skulle vilja träffa: Ärligt talat hade jag inte velat träffa någon från de böcker jag läste 2013. Kanske Amy från Gone girl bara för att hon är en så fascinerande karaktär, men jag vet inte om jag faktiskt hade velat komma i närheten av en sådan manipulativ människa i verkligheten :P

En karaktär som jag skulle vilja säga ett och annat till: Jenny Gucci, hon är visserligen inte en skönlitterär karaktär men jag ville skaka om henne mer än en gång när jag läste hennes bok.

En bok jag vill flytta in i: Jag hade velat flytta in i Keyhouse från Locke & Key och utforska alla de magiska dörrarna!

En mening/ett citat som jag strök under: Stryker väldigt sällan under i skönlitterära böcker och kan inte minnas att jag gjorde det överhuvudtaget förra året faktiskt.

En bok jag spillde kaffe/mat/glass/solkräm på: Det här är visserligen inte en skönlitterär bok, men jag spillde korvgryta på Samhällsstyrning i förändring av Jon Pierre och Göran Sundström. Lagom klantigt :P

Gott Nytt År! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar