tisdag 3 december 2013

Vinterenkät

Nu när det börjar närma sig jul kan det vara lagom med en vinterenkät :) Den här hittade jag på Nellons bokblogg men ursprungligen kommer den från Bokhora.

(Källa)
Senaste bokköp: Jag som nästan aldrig köper böcker gjorde faktiskt en beställning hos Adlibris häromdagen. Det blev Svennis: Min historia av Sven-Göran Eriksson & Stefan Lövgren, Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic & David Lagercrantz och Nyckeln av Sara Bergman Elfgren & Mats Strandberg. Alla 3 är julklappar :P

Senaste bibblolånen: Fractured av Teri Terry (forstättningen på Slated), The Raven boys av Maggie Stiefvater och The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black. 

Senaste utlästa boken: Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt.

Favorittidning: Räknas Sydsvenskans B-del? Annars brukar jag köpa Plaza eller Styleby när jag ska på semester.

Plats där jag helst läser: Helst i en solstol eller på stranden, men alla andra dagar på året blir det soffan eller sängen :)

Så sorterar jag min bokhylla: För tillfället är det uppdelat mellan pocket och inbundet samt placerat efter genre. Men tidigare har jag haft det ordnat efter färg och ännu tidigare efter författarens namn. 

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: Hur liten? ^^ Häxorna av Roald Dahl läste jag när jag var 9 i alla fall och var en av de första böckerna som jag verkligen älskade.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Jag har inte den blekaste aning faktiskt, har en massa gamla barnböcker hemma men annars är det nog samma svar som ovan. 

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black som jag redan har hunnit börja med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar