torsdag 10 oktober 2013

All Hallow's Read 2013

Har ni hört om eventet på Nellons bokblogg än? Om inte, kika in här och häng på ni med!

Kortfattat så handlar eventet (eller utmaningen?) om att läsa ett valfritt antal böcker inom temat rysare, skräck, thrillers eller vad man nu tycker kan passa till ett Halloween-tema ända fram till den siste november. Så jag tänkte börja här nedan med att visa upp 3 böcker som jag har hemma nu som jag tror kan passa in. Slated och Sharp objects är båda thrillers/rysare och Doll bones handlar om dockor och spöken (för vad kan vara mer typiskt Halloween än spöken och läskiga dockor?). 


Jag känner mig väldigt nöjd med mina val än så länge och jag hoppas att ni också tycker att dem verkar bra! Så återkommer jag snart till ämnet när jag har kommit igång med läsningen :)


EDIT: Eventet verkar ha bytt namn till "Skräckläs 2013", kanske för att det sedan tidigare redan finns ett årligt event som kallas "All Hallow's Read"? 


1 kommentar: