måndag 22 april 2013

en sängkammarfars

Källa: Malmö Stadsteater
En sängkammarfars är den senaste teateruppsättningen som jag har sett och även den första för i år (!). Handlingen utspelar sig under en kväll/natt i 3 sovrum med 4 par och (för att citera Malmö Stadsteater) "oändligt med problem". Det är väldigt mycket drama och komedi och handlar om hur det 4:e paret (utan säng) påverkar de andra 3 paren. 

Första reaktionen från min sida var buskis. Överlag har En sängkammarfars mycket gemensamt med just buskis, förutom att det inte sker lika många "föväxlingsskämt". Inte för att det är något negativt, jag älskade buskis-föreställningarna som hölls i Pildammsparken för ett par år sedan, men det är som sagt väldigt lättsmält humor. Skrapar man lite mer på ytan ser man även skämten med medelklassen och alla relationsproblem, skvallret och hur man bör eller inte bör bete sig i sociala sammanhang. Men det är ändå skämt för vit (lite medelålders) medelklass, vilket var roligare för min mamma (som jag såg föreställningen med) än för mig som 21-åring. Men helt okej lördagsunderhållning :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar