onsdag 20 februari 2013

Läsningsenkät

Nu är det definitivt dags för en ny enkät här, eller vad tycker ni :P Den här läsningsenkäten tog jag från Bokomaten som i sin tur tog den från Bokbabbel som i sin tur tog den från Julia Skott som... ja ni fattar. 

1. Ljudbok eller bok i handen?
Helst bok i handen för min del. Har som jag tidigare nämnt en del koncentrationssvårigheter när det gäller ljudböcker, har alldeles för lätt att försvinna bort i mina egna tankar. 

2. Pocket eller inbunden?
Beror lite på ändamålet, inbundna böcker är vackrare att äga men pocket är "skönare" att läsa och bära med sig. 

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (fiction/nonfiction)
More imagination please! :D

4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter!

5. Fantasyvärld eller vår värld?
Älskar fantasy och allt övernaturligt, men var den faktiskt utspelar sig är inte lika viktigt. Även om jag är väldigt förtjust i urban fantasy (fantasy som utspelar sig i en stadsmiljö).

6. Kindle, iPad eller annat?
iPad. Men har aldrig ägt något annat så kan inte direkt uttala mig i saken ;)

7. Låna eller köpa böcker?
Låna! Det har blivit inpräntat i mitt huvud ända sedan jag var liten av mamma: "ifall du tänker köpa varenda bok du vill läsa kommer du varken ha pengar eller plats att bo på". Så... jag är bibliotekets bästa vän :P

8. Bokhandlar eller online?
Online tycker jag bäst om personligen. Ursäkta att jag hädar, men det finns inte så många bokhandlar som jag faktiskt tycker är mysiga så då är det både billigare och smidigare att göra det över nätet. Men som jag sa innan, bibliotek trumfar allt! ^^

9. Ensamstående bok eller trilogi?
Åh vilken jobbig fråga. Jag älskar trilogier egentligen men eftersom alla ungdomsböcker och fantasyböcker verkar komma som trilogier nuförtiden, så har jag tröttnat ganska rejält på det. En hälsosam mix mellan de två är väl att föredra...

10. Tjock bok eller tunn bok?
Mellantjock eller lite småmullig tack :)

11. Romans eller action?
En kombination av båda tycker jag är bäst. 

12. Mysa under filt eller steka i solen?
Ifall jag kan få en fin solbränna samtidigt som jag läser blir det två flugor i en smäll, så gärna sol!

13. Varm choklad eller latte?
Det bör vara varm choklad eller te för min del. 

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Lite av båda tror jag. Får ju himla många fina tips från alla bokbloggare, men personligen så föredrar jag nog att själv läsa boken först och sedan läsa recensionerna för att kunna diskutera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar