onsdag 13 februari 2013

GIRLS & Tv-cirkeln


Som ni kanske minns så klagade jag för ett tag sen över att de hade slutat med Tv-cirkeln för Game of Thrones men det visade sig att den inte blivit borttagen helt utan bara flyttad till TV-serien Girls istället som hade premiär på SVT2 igår. Så det kanske inte kommer som någon överraskning att jag var tvungen att titta på den bara för att kunna titta på eftersnacket - it is just that good!

Det nya var förresten även att Roger och Kodjo inte var med i Tv-cirkeln den här gången, utan nu är det istället Johanna tillsammans med två andra tjejer, Nour och Linnea. Alla tre var väldigt roliga och hade intressanta tankar och observationer men det känns så tråkigt förutsägbart från SVTs sida att när det är en fantasy-serie så består panelen av två killar och en tjej och nu är det plötsligt bara tjejer för en "tjej-serie". 

Men hur som helst, vad tycker jag om serien än så länge då? I likhet med Johanna så måste jag säga att jag förväntade mig mer humor, eller snarare en annan typ av humor. Den här var ganska mörk, inte för att det händer en massa hemska saker utan mer för att stämningen sänktes rejält av osäkerheten och bortskämdheten hos huvudkaraktären. Kanske beror det på att jag faktiskt känner den här typen av tjejer IRL så att det känns verkligare? Jag vet inte riktigt, men jag tror i alla fall att jag kommer att kunna uppskatta avsnitt 2 mer nu när jag är beredd på seriens stil. 

Ifall ni är nyfikna så hittar ni avsnitt 1 här och Tv-cirkelns diskussion från igår här =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar