onsdag 28 november 2012

Miss Fever

Nu när jag ändå befinner mig i tentakoma så tänkte jag att jag lika gärna kan tipsa om den senaste tävlingen hos Swedish Zombie. Det lottas nämligen ut inte mindre än 5 signerade exemplar av Feberflickan av Elisabeth Östnäs:

På Adlibris hittade jag den här beskrivningen av boken: 

"Feberflickan är en skildring av en familj i sönderfall, både bildligt och bokstavligt. Det handlar om vad som finns kvar när alla gränser passerats. Det är en tragedi, en mörk men subtil historia om det allra värsta.

Boken handlar om Luna som rör sig i huset där hennes far och en kvinna, som Luna aldrig kallat något annat än hon, ligger döda. Läsaren får en tydlig bild av det Luna gör, men hennes tankar är febrigt oskarpa. Genom hela romanen finns det en gräns mellan det som är och det som har varit, mellan det som görs och det som tänks".

Det låter som en väldigt makaber och fascinerande berättelse så jag ska i alla fall pröva min tur ^^ En annan sak som är lite intressant är att boken endast är 127 sidor lång (!). Less is more? 

Klickar ni in här kan ni läsa intervjun med Elizabeth Östnäs ifall ni är nyfikna på vad som inspirerat henne till att skriva berättelsen och klicka här ifall ni vill komma direkt till tävlingen

Lycka till! =)


Edit: Men. Vänta lite nu här, när fick Swedish Zombie ytterligare en recensent förresten? Hur har jag kunnat missa det? O.o Måste verkligen ha bott under en sten den senaste tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar