fredag 13 juli 2012

sommarläsningsenkät

Nu kan man ju argumentera att sommaren varit igång ett tag (men i ärlighetens namn har det ju nästan bara varit regn här i Skåne) så här kommer mina svar på sommarläsningsenkäten =)
1. Bästa bok förra sommaren?
Förra sommaren läste jag en himla massa bra böcker som ni kan se i den här listan. Förväntade favoriter var ju Red Glove av Holly Black, Legend av Richard Matheson och Nick och Norahs oändliga låtlista av David Levithan. Men det dök upp en väldigt oväntad favorit också, nämligen The Steel Remains av Richard Morgan. Alltid lika kul med positiva överraskningar :)
2. … och sommaren innan det?
Öhh... det var precis efter min student och jag kommer ihåg att jag läste en Coelho-bok och en deckare när vi var på semester i Frankrike men ingen av dem var särskilt minnesvärd tyvärr. Däremot läste jag Frost av Maggie Stiefvater i slutet av sommaren och även om den boken inte blev en favorit så visade ju sig trilogin vara väldigt bra. 
3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan?
Särskild av Nene Ormes! Den har i och för sig inte kommit ut än, men augusti räknas också som sommar ^^ Sedan så har jag även nyligen fått hem Jellicoe Road på svenska så den skulle nog kunna passa. 
4. Vad läser du mest på sommaren?
Samma som vanligt, typ. Usch vilket tråkigt svar, men det är sanningen i alla fall. 
5. Var läser du helst?
I vanliga fall är jag så himla glad över att bo i en lägenhet men på sommaren önskar jag verkligen att vi hade haft en trädgård. Det hade varit så skönt att kunna sätta sig och läsa i en trädgård efter jobbet. Men näst bäst är i alla fall att ligga på stranden och läsa eller att sitta och mysa med en bok på BO01. 
6. Vad ser du fram emot att läsa i sommar?
Särskild av Nene Ormes som jag nämnde tidigare. Men även Bordertown, Gargoylen och en del av mina stackars hyllvärmare :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar