måndag 16 juli 2012

Snow White and the Huntsman

I förra veckan drog jag och kära systern iväg till Entré för att se den nyaste versionen av Snövit, nämligen Snow White and the Huntsman. Systern min blev helt förälskad men jag blev väldigt besviken. Å ena sidan är det en väldigt vacker film men det finns en del brister som irriterade mig för mycket. Jag ber därför om ursäkt redan nu för att jag är så kritisk, so be warned...

Först och främst är det mycket överspel från många av de "viktiga" skådespelarna. Jag brukar tycka att Charlize Theron är en alldeles fantastisk skådespelare men när hon överartikulerar och skriker så att ögonen bokstavligen poppar ut så tänker man mer på att hon ser underlig ut än på hur intressant karaktären är. Kristen Stewart som Snövit är å andra sidan väldigt tyst, hon får knappt säga något och när hon väl säger något känns inte det så genomtänkt heller. Snövit beskrivs hela tiden som den här oerhört vackra och karismatiska ledaren men hon levde aldrig upp till det. Det är även en himla massa olika dialekter i landet, från väldigt brittiska till amerikanska vilket ger ett lite förvirrat intryck. Även om det är en saga så vill man ju ändå att den ska vara något realistisk när det gäller karaktärerna och tidsandan.

Sedan så önskar jag att tempot kunnat öka på lite, filmen börjar väldigt spännande och sedan går dem in i något fluffigt älvland och till och med jag som älskar älvor fick för mycket av det. Det hände för lite och problemet för mig var väl att jag hela tiden väntade på det där episka, den episka stridsscenen eller kärleken eller något.

Kortfattat var det här alltså ingen film för mig, den var vackert gjord men jag störde mig så mycket på karaktärerna och tempot att jag tappade intresset :(

         
Varför är filmernas trailers alltid så mycket bättre än filmerna i sig? Suck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar