fredag 8 juni 2012

ett försök till sommarplanering


När jag började blogga hade jag en vag förhoppning om att bli mer medveten om vad jag läser, hitta fler nya författare, planera vilka böcker jag ska läsa osv. Helt enkelt tänka efter lite mer i mina val av böcker. This did not go well... Visserligen har jag hittat många nya författare men det brukar inte vara något medvetet val från min sida utan mer det faktum att det finns så många fina bokbloggar som inspirerar. 

Men jag önskar fortfarande att min läsning kunde vara lite mer varierad i alla fall, har märkt att den urban fantasy som jag läser nästan uteslutande är skriven av kvinnor och att min fantasy/sci-fi oftast är skriven av män. Vilket känns hemskt dåligt varierat och ganska trist egentligen.

Så min lista ovan är väl mer en moodboard än något annat och kommer säkert att ändras flera gånger, men den visar ändå lite på vilka böcker jag hoppas läsa ut i sommar. Hur gör ni själva, vet ni redan vilka böcker ni vill läsa i sommar? :)



PS. Jag har förresten redan insett att jag saknar 2 böcker i listan, självklart måste ju Nene Ormes Särskild och J.K. Rowlings Casual Vacency bli lästa i sommar också! ^^

7 kommentarer:

  1. Fast Rowlings släpps ju inte förrän i slutet av september, då är det höst ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe i och för sig ^^ Men jag brukar alltid tänka på september som sensommar av ngn anledning :)

    SvaraRadera
  3. SV: Ja, jag tyckte det med :)

    SvaraRadera
  4. Har med Gargoylen på min lista iaf! :)

    SvaraRadera
  5. SV; Jadu, du har nog rätt.. haha. Men det är ändå en favoritfilm! :´)

    SvaraRadera
  6. jag har faktiskt ingen som helst planering kring vilka böcker jag vill läsa, inte ens en aning :) kommer jobba i sommar så finns inte alltid massor av tid eller lust heller. jag tar det som det kommer ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe nä jag ska också jobba en himla massa i sommar så vi får väl se hur mkt jag hinner med i slutändan :)

      Radera