fredag 6 april 2012

pasta norchiinaa

I tisdags var jag på bokbloggsträff med Unga böcker, Schitzo-Cookie, Spetsig, Boktycke, Calliope Books & Bokomaten! Alltid trevligt med nördigt bokprat och det var väldigt roligt att få se ansiktena bakom bloggar man läser :)

Det här var den första bloggträffen för mig och en av de många saker som togs upp var det stora frågetecknet kring varför det inte anordnas fler event för oss bokbloggare här nere i Skåne? Bilder på fiffiga muffins visades även och en av de kanske viktigaste diskussionerna just nu måste ju ändå vara mysteriet kring J.K. Rowlings nya bok som kanske blir en deckare om man dömer efter den här bilden? Jag har av någon anledning utgått automatiskt efter att det måste vara en fantasybok för vuxna hon tänker publicera, men vi kanske kan få en deckare med övernaturliga inslag istället? (Se så fint jag försöker kompromissa här). 

Bokbyte blev det också och jag kom hem med Mr. Toppit av Charles Elton och Momo & kampen om tiden av Michael Ende.


En annan ej bokrelaterad höjdpunkt som jag måste nämna var den goda pastan och den italienska glassen. Mums!

Tack så mycket för en trevlig kväll! =)

6 kommentarer:

  1. Tack själv!

    Ska bli kul att höra vad du tycker om dina nya böcker med =)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, hade också velat gå på någon bokbloggsträff men det verkar vara dåligt med det här :/

    SV: Nej, så långt har jag inte kommit tyvärr men jag gillar tanken på att läsa "på fel håll", känns liksom bekvämt men vi får se :)

    SvaraRadera
  3. SV: Ah, då är jag med! Jag hittade dig i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det! Vad kul :)

      Radera
  4. Tack själv! Nu hittade jag din blogg också!=) Jag tror ändå på spökhistoria när det gäller JKR. Kanske för yngre. Dör oavsett av längtan, kommer bli sådan rusning till bokhandlarna att de måste trycka minst två omgångar böcker till innan den ens är släppt!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe jo, det är sant! ^^ Jag håller tummarna för att det är något övernaturligt, men jag kommer ju att läsa den oavsett vad den handlar om bara för att hon skrivit den. Otroligt spännande känns det än så länge iaf =)

      Radera