måndag 5 mars 2012

Game of Thrones på VHS

Imorse såg jag till slut det första avsnittet av Game of Thrones på VHS. Den som finner felet i den meningen vinner! ;)

Okej. Så här var det alltså. Lagom till att serien skulle börja visas på SVT gick vår inspelningsbara DVD i sönder. Eftersom jag inte hade möjlighet att sitta framför TV:n just den onsdagen var vi tvungna att finna en nödlösning och denna blev vår gamla, trogna VHS som är nästan lika gammal som mig. Men inspelat blev programmet i alla fall och herregud nu minns jag varför vi köpte en DVD. 

Jag har inte använt VHS på minst 7 år och det tog mig mer än en halvtimme att spola fram och tillbaka på bandet för att försöka hitta var på bandet avsnittet blivit inspelat för att sedan inse att den blivit inspelad på ett annat band. *suck*

Nu frågar ni er säkert varför jag inte bara tittade på avsnittet på SVT Play? Jo, jag fick nämligen för mig att avsnitt 1 skulle finnas kvar lite mer än en vecka i alla fall. Men där fick jag mig alltså en reality check och nu ska jag komma ihåg att kolla på avsnitt 2 innan det försvinner också. 

Gud som man kan klydda till det för sig själv. När det gäller tv-serien känns det lite för tidigt att säga varken bu eller bä. Men dem verkar ju följa boken väldigt noggrant än så länge och sista scenen blev ju väldigt dramatisk. Har i alla fall fortfarande höga förhoppningar :)

Någon som redan sett första säsongen? 

4 kommentarer:

  1. Jepp jag har sett hela säsongen =) galet bra! Var så spännande att jag ibland glömde andas ^^

    Men sen hade jag ju inte läst första boken då.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har ju redan läst första boken så lite av den spänningen försvinner ju ^^ Men det bådar ju gott då! Ser fram emot att se hur serien blir när berättelsen verkligen kmr igång :)

    SvaraRadera
  3. Therése: Haha ja verkligen! Kändes väldigt underligt kan jag säga :)

    SvaraRadera