måndag 2 januari 2012

Nyårslöfte

Förra året så hade jag inte ett enda bokrelaterat nyårslöfte men nu känner jag att det vore bra om jag kunde rensa ur bokhyllan lite från alla hyllvärmare :) Män som hatar kvinnor lyckades jag läsa ut i december men jag har fortfarande flera stycken kvar. Jag hade tänkt välja ut 12 st av högen där hemma (så att det blir ca 1 bok per månad) och några av dessa är:

Parfymen - Patrick Süskind
Lift - Hanna Wikman
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
Bones of Faerie - Janni Lee Simner
Jonathan Strange & Mr Norrell - Suzanne Clarke
Emma - Jane Austen

Jag har alltså lyckats komma halvvägs med listan men jag ska se till att visa en mer komplett lista när jag är hemma i Sverige igen =)

2 kommentarer:

  1. Jonathan Strange & Mr Norrell och Hundraåringen som.. har jag också haft som hyllvärmare ett tag nu.

    Så läs dem så jag vet ifall jag kan fortsätta vänta eller inte ;P

    SvaraRadera
  2. Hehe då får jag väl se till att läsa ut dem först då ;)

    SvaraRadera