torsdag 12 januari 2012

mina tolv hyllvärmare


Här kommer en komplett lista över de hyllvärmare jag ska försöka läsa ut det här året. De flesta är böcker som jag fått i present eller köpt på någon rea för alldeles för många år sedan. Den äldsta boken är köpt på mellanstadiet så det känns som att jag kommer få varierande läsning i alla fall. Nu är det bara att lista ut vilken jag ska börja med =)

Jonathan Strange & Mr Norrell - Susanna Clarke
Djävulen bär Prada - Lauren Weisberger
Lift - Hanna Wikman
Här på jorden - Alice Hoffman
Den som vässar vargars tänder - Carin Rydberg
Parfymen - Patrick Süskind
Bones of faerie - Janni Lee Simner
Piratika - Tanith Lee
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
Emma - Jane Austen
The Book of Tomorrow - Cecelia Ahern
I ondskans spår - Peter Robinson

5 kommentarer:

  1. Verkar vara många som har Hundraåringen och Jonathan Strange & Mr Norrell som hyllvärmare, jag bland annat men får även déjà vu att någon mer bloggare hade just dem och skrev om det nyligen..haha

    SvaraRadera
  2. hmm... jag skrev ju lite om just dem böckerna i förra veckan, så det kanske är det du tänker på? ^^ Annars så har jag oxå läst att det är många som inte har lyckats ta sig igenom Jonathan Strange & Mr Norrell än, kanske för att den inbundna versionen är så himla otymplig...

    SvaraRadera
  3. Haha va pinsamt, ja det kanske var ditt inlägg jag tänkte på >.< minns inte helt. :P

    Min är pocket men supertjock och så små bokstäver att jag blir mörkrädd :P

    SvaraRadera
  4. Austens Emma är en hyllvärmare även hos mig. Var så peppad när jag köpte den men har inte läst en rad ens en gång :)

    SvaraRadera
  5. Ja, precis så var det för mig oxå! Jag hade hört så mkt gott om den och föll för det vackra, lite tygaktiga omslaget. Sen kom jag hem, la den i en bokhög och glömde bort den ^^

    SvaraRadera