torsdag 29 december 2011

Day 29 – A book everyone hated but you liked

Hm, vem räknas som alla? Om jag tänker i min egen vänkrets så blev jag väldigt förtjust i Boktjuven av Markus Zusak men alla jag känner som läste den tyckte den var dryg.
  
En annan bok som ingen annan kan ha tyckt så mycket om är Outlaws of Moonshadow Marsh - Sign of the Qin av L.G. Bass. Jag läste den 2004 om jag minns rätt och den gavs ut som första boken i en trilogi, men sen kom det aldrig någon fortsättning. Så jag mailade förlaget som gav ut boken och det verkar som att de lagt ner böckerna helt :( Så, jag måste ju varit en av få som faktiskt tyckt den var värd att läsa. Extremt jobbigt också med tanke på att den slutade med en cliff-hanger...

2 kommentarer:

  1. Tycker snarare att alla verkar ha älskat Boktjuven, men jag tyckte den var okey-bra.

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar som att många bokbloggare har den som en favorit :) Men jag tänkte mer på att när jag läste den så bloggade jag inte och av dem jag känner (som inte bloggar) som har läst den tyckte att den var väldigt långtråkig.

    SvaraRadera