söndag 11 december 2011

Day 11 – A book you hated

Hatar är ett väldigt starkt ord men en bok som lyckades göra mig nästan förbannad är Breaking Dawn och som jag har berättat tidigare beror det främst på att slutet kändes som ett anti-klimax. Meyer hade byggt upp stämningen med Vulturi och sen rann allt ut i sanden.

Sen så var jag även tvungen att pausa läsandet ungefär i mitten när Jacob "imprints" på Bellas lilla dotter eftersom jag blev så arg över att ingen, och då menar jag verkligen ingen får lov att bli olycklig i Meyers böcker. Utan hon kommer istället på fler och fler lätta lösningar på allt och till slut känns det bara krystat. Bara det faktum att Edward kunde göra Bella gravid när han varit död i mer än 100 år tycker jag är frustrerande.

Så jag hatar inte boken, jag starkt ogillar den ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar