torsdag 8 december 2011

Day 08 – Most overrated book

Äntligen kommer vi till en fråga det faktiskt är lätt att svara på ^^ Det finns en uppsjö av böcker som är överskattade (åtminstone enligt mig). Några av dessa är:

Twilight-serien av Stephenie Meyer.
Det här är en riktigt underhållande och lättläst serie och den första boken tycker jag fortfarande är ganska mysig. Men sen spårar berättelsen ur, jag tycker inte om triangeldramat eller hur Bella går helt upp i Edward. Men det värsta är ändå det faktum att ingen blir olycklig, ingen dör och det som stör mig mest är det faktum att det "stora hotet" egentligen inte är ett hot. Slutet på serien blev ett så hemskt antiklimax att jag nästan kände mig lurad :(



Angelologi - Änglarnas tecken tecken av Danielle Trussoni. 
Mitt största problem med den här boken är att jag hade alldeles för höga förväntningar efter att den blivit hyllad på så många bloggar. Sen så kunde jag helt enkelt inte relatera till huvudpersonen vilket förstörde mycket av läsupplevelsen. Jag tycker hon reagerar väldigt underligt på allt övernaturligt som händer, men å andra sidan är livet i ett kloster så långt ifrån min egen verklighet att det kanske inte är så konstigt om jag inte förstår mig på henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar