måndag 5 december 2011

Day 05 – A book that makes you happy

Det här kommer låta väldigt deprimerande men jag har svårt att komma på någon bok som gör mig glad. Visst finns det komiska inslag i många av de böcker jag läser men jag skulle inte säga att jag läser dem i syfte att bli glad. Böcker som man längtat efter länge brukar ju göra en glad... men som ni märker är detta en klyddig fråga för mig ^^

Nick & Norahs oändliga låtlista av David Levithan & Rachel Cohn är väl mer en mysig bok än något annat, men karaktärerna och kärleksberättelsen gör mig i alla fall glad när jag läser boken.

Nu kommer det här svaret att låta lite udda jämfört med mitt förra eftersom The Steel Remains av Richard Morgan är en väldigt mörk berättelse. Men karaktärerna är hysteriskt roliga, så på det sättet gör den mig glad. Även om själva berättelsen i sig inte är särskilt glad... om ni förstår vad jag menar ^^

Richelle Meads Vampire Academy-serie är också underhållande och roliga böcker, även om jag börjar bli lite trött på huvudkaraktären Rose och hennes humor efter 5 böcker.

1 kommentar:

  1. Jag förstår verkligen vad du menar med The steel remains. Tycker att det gäller än mer med Abercrombie.

    SvaraRadera