lördag 3 december 2011

Day 03 – Your favorite series

Eftersom det inte blev något svar i torsdags tänkte jag köra 2 idag istället :) Så, min favoritserie, betyder det att jag bara får välja en? ^^ Först och främst så får mina svar bli trilogier (hur ofta ges det ut långa serier nuförtiden?) och dem är:

Hungerspelen-trilogin av Suzanne Collins.
Första boken i trilogin var den bästa boken jag läste förra året och som helhet är det en riktigt bra trilogi eftersom den får en att sitta på helspänn igenom hela serien. Collins har även en väldigt häftig berättarstil eftersom hon lyckas avsluta varje kapitel med en liten sarkastisk kommentar och/eller twist som får en att vilja läsa ett kapitel till hela tiden.


The First Law-trilogin av Joe Abercrombie läste jag för Tre På Tre-utmaningen och den blev direkt en favorit :) Mörk humor, våld och allmänt hopplösa karaktärer som man ändå fortsätter hålla tummarna för.


Jag måste även ge en eloge för J. K. Rowlings Harry Potter-serie. Att hålla barn och ungdomar helt förtrollade i hela 7 (tjocka) böcker är imponerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar