lördag 3 december 2011

Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Det här tycker jag är en riktigt bra fråga eftersom den visar lite på hur man är som person och vilka böcker man verkligen älskar. Eftersom det finns en del böcker man tycker om när man läser dem men sen aldrig läser igen, medan man återkommer till andra böcker flera gånger.  

Några av de böcker jag läst om mer än 3 gånger är:


A modern faerie tale-serien av Holly Black (Tithe, Valiant, Ironside).
Det här var nog de första böckerna jag läste om älvor och jag blev helt förälskad. Det är underhållande och spännande böcker och jag är speciellt förtjust i Valiant. Älskar att läsa om hur Val blir sviken av dem hon älskar och rymmer till New York och upptäcker en helt annan värld.


Harry Potter och fången från Azkaban av J. K. Rowling.
Jag minns att jag älskade tidresorna i den 3:e HP-boken och Lupin tyckte jag var helt underbar som lärare.

Vampire diaries-serien av L. J. Smith. (Har läst de 4 som gavs ut först).
Den här serien avgudade jag i mellanstadiet, kan inte säga hur många gånger jag läste om böckerna och jag älskade Elena, Stefan och Damon. Jag begick dock misstaget att läsa om dem i "vuxen ålder". Förstörde helt magin :(

1 kommentar:

  1. Haha ja det är farligt att läsa om böcker man en gång har älskat om det dröjer för lång tid mellan läsningarna, man hypar den för mycket i huvudet och sen förstörs det helt :P

    Har som tanke att läsa om en massa favoritböcker och serier nästa år... men hoppas på att inget förstörs då det inte var sååå länge sen jag läste dem sist iallafall.

    SvaraRadera