torsdag 8 december 2011

bättre sent än aldrig?

Först och främst så får jag be om ursäkt till Tess/Pocketlover som hade den väldigt roliga Tre På Tre-utmaningen. Det var ju meningen att jag skulle göra ett sammanfattande inlägg när jag läst klart böckerna men det har blivit "lite" uppskjutet ^^

Utmaningen var alltså att läsa en trilogi, 3 böcker vars titlar började med samma bokstav eller 3 böcker som tillhörde samma genre på 3 månader. Jag antog utmaningen eftersom det kändes rimligt att jag skulle hinna slutföra den och sen så hade jag länge tänkt läsa trilogin The First Law av Joe Abercrombie. Jag vet inte hur många gånger människor jag känner rekommenderat den till mig och till slut började jag även rekommendera den till andra utan att ha läst en enda sida. Så den här utmaningen behövdes verkligen för att sätta lite mer press på mig själv och jag blev även väldigt nöjd med böckerna :) Mörka berättelser och inte alltid så lyckliga slut, men underbart torr och ironisk humor som lyfter hela trilogin.

Recensionerna kan ni läsa här: The Blade Itself, Before They Are Hanged & Last Argument of Kings!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar