lördag 15 oktober 2011

Varierande musiksmak någon?

Jag hade egentligen inga planer på att gå och se Britney Spears när hon sjöng på Arenan i tisdags, men sen blev det ändå att jag och ett gäng kompisar drog dit och hade en nostalgitripp. Så jag är väl den sämsta att ge någon form av opartisk reflektion över hennes uppträdande. Men jag kan i alla fall säga att BT:s recension om att hon skulle vara en "mullig, lat robot" var lite väl överdrivet enligt mig. Jag håller dock med om att även om det var en häftig show (Britney som bytte kläder 100 ggr, dansade på bilar, gungade uppe i luften, bra dansare osv.) så väntade jag hela tiden på att hon skulle öka tempot och energin ett snäpp högre. Det blir lite problematiskt när förbanden Amarillo och Destinee & Paris både hade bättre energi och var roligare att lyssna på än huvudshowen.

Men men, vi hade ju galet roligt där ändå och det är väl det som är meningen? Gillade speciellt Toxic och covern på Rihannas S&M :)

Igårkväll skippade vi popen och gick till Malmö Konserthus och såg Malmö Symfoniorkester framföra filmmusik med Harald Leander som presentatör och Ingar Bergby som dirigent. Orkestern satte stämningen direkt med 20th Century fox-fanfar och fortsatte sedan med stycken ur Ben Hur, Pirates of the Carribean, Titanic, Out of Africa, Indiana Jones, Harry Potter, Star Wars och många fler medan Leander pratade om mattetal och Danmark och gråa elefanter ;)

MSO var suveräna som vanligt och jag älskar ju filmmusik som får scenerna att spelas upp framför ögonen på en. Det var även kul att lära sig lite mer om filmmusikens historia och jag visste t.ex. inte om att det är John Williams som kompositerat musik till Indiana Jones, Harry Potter, Star Wars och Shindler's List. Vi fick även finbesök i form av Darth Vader, så dem får toppbetyg av mig! 

Är dock lite irriterad över att jag betalade 330 kr när det sedan visade sig att jag kunnat gå gratis om jag tagit med kort från orkestern jag spelar med *suck*. Men det är väl bara att gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar