måndag 19 september 2011

Huh? I don't get it...

Jag har läst en hel del om det nya bokformatet Excess hos bl.a. Bokhora, Schitzo-Cookie, Bokmania och många fler. Det har lanserats i Sverige nu i dagarna och jag har funderat en hel del på meningen med själva bokformatet. Ifall ni inte redan vet så är det alltså små miniböcker med supertunna sidor som ska vara lättare att bära med sig. De är i storleken 12 x 8 (cm) och man läser böckerna på höjden.

Jag känner mig himla konservativ som säger det här men jag fattar inte grejen. Är det inte obekvämt att läsa böckerna från det hållet? Om meningen är att de ska vara enklare att bära med sig, varför inte köpa en läsplatta istället så man kan bära med sig flera olika böcker samtidigt? Men det är dumt att döma ut något som jag faktiskt inte provat, för vem vet, jag kanske blir helt såld på det när jag får en i handen? Jag är väldigt tveksam men samtidigt nyfiken (även om jag inte fattar grejen än).

1 kommentar:

  1. Håller med, är väldigt skeptisk. Dock grejen med att den är sǻ liten att ha den i bakfickan, de tycker jag är charmigt, flera gånger har jag velat ha med en boke men har då haft en förliten väska, då är ju detta perfekt men att läsa på de hållet.. hmm
    synd att de är dyra annars hade jag velat prova :P

    SvaraRadera