lördag 16 juli 2011

I'll be right back, I promise!


Nästa vecka kommer jag tyvärr vara lite frånvarande på bloggen, jag åker nämligen till Danmark idag och kommer inte ha tillgång till Internet. (Både på gott och ont). Men innan jag hoppar in i bilen tänkte jag att jag ska visa vilka böcker jag planerar att läsa på min lilla semester. Jag gillar verkligen kombinationen jag fått till inför den här resan ^^

My name is Memory - Ann Brashares
Måste erkänna att jag redan börjat smygläsa i den här. Boken handlar om Daniel som minns alla sina tidigare liv. Han är förälskad i Sophia men i varje liv dem träffas så händer det något som gör att de inte kan vara tillsammans (åldersskillnad, död, social status osv.) och Sophia minns aldrig honom.

Släktet - Guillermo Del Toro & Chuck Hogan
Hm, vet inte riktigt vad den här ska handla om förutom att det är science fiction och vampyrer. Ibland går det fort att övertala mig att läsa en bok ^^

Förnuft och känsla - Jane Austen
En bok som handlar om två systrar, den ena väldigt förnuftig och den andra väldigt känslosam.

Känner förresten att jag är tvungen att tillägga att min kära syster, som bara läser Harry Potter-böcker har packat med inget mindre än 7 böcker. Varav endast 1 är HP! *stolt storasyster*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar