torsdag 14 juli 2011

The End


Harry Potter is slut! :( Orginalplanen var att jag skulle läsa ut serien igen innan sista filmen men det blev att jag såg om alla filmerna istället.

The Deathly Hallows 2 är fantastiskt filmad och det var nervpirrande att äntligen få se slutet. Jag tycker speciellt mycket om scenen när Harry och Voldemort ligger på marken och båda krälar sig mot sina trollstavar.

Jag var förresten helt övertygad om att de skulle skippa epilogen alternativt göra sin egen filmversion. Epilogen blev ju bara skrattretande, speciellt Ginny (som fått på sig de mest tantiga kläder man kan tänka sig) såg löjlig ut. Personligen hade jag föredragit att de gjort en epilog som utspelar sig endast ett par år senare, t.ex. med vad de jobbar med nu eller kanske deras bröllop? Något där de i alla fall inte försökt spöka ut karaktärerna till 40-åringar. *suck*

Annars är det så roligt att se de här filmerna på bio eftersom alla verkligen lever sig in i filmen och sitter och snyftar, klappar och hejar på karaktärerna. Det är nästan halva upplevelsen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar