onsdag 15 juni 2011

sommarläsning

Hittade den här enkäten hos Tonårsboken och bestämde mig för att dela med mig :)

1. Hur är en bra sommarbok för dig?
Jag brukar inte förändra mina läsvanor särskilt mycket beroende på årstid. Men jag vill hellre ha lite "lättare" böcker under sommaren, böcker som man kan ligga o slöläsa samtidigt som man solar. Läser även betydligt fler pocketböcker under sommaren eftersom de är lättare att ha med i väskan när man ska ut på äventyr :)

2. Vad har du tänkt läsa i sommar?
Usch, nu känner jag mig dum som inte har någon planering. Men jag vet i alla fall att jag ska läsa Aurora av Julie Bertagna och Lift av Hanna Wikman. Kanske drar igång med Spiderwick-serien också? Resten tar jag som det kommer!

3. Vilken typ av böcker tycker du att man ska undvika på sommaren?
Det finns ingen speciell genre jag tycker man bör undvika. Men personligen tycker jag inte om att läsa skräckromaner eller böcker som uspelar sig i ett hårt vinterklimat under sommaren.

4. Ungefär hur många böcker brukar du hinna med under ditt lov?
Nu har ju inte jag riktigt "lov" så det blir lite svårt att beräkna. Absolut minst 10 kan jag säga i alla fall. Sen får vi se vad som händer för oväntat under sommaren :)

5. Vilka böcker har du tänkt läsa om i sommar?
Har planer på att läsa om Tithe, Valiant & Ironside av Holly Black.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar