torsdag 16 juni 2011

sommarläsning 2

Tycker inte själv om att läsa långa inlägg med enkätsvar så jag bestämde mig för att dela upp det. Här kommer fortsättningen och första delen hittar ni här!
6. Händer det att du slänger böcker under resor?
Oh hell no! o.O
(Läser ju även främst böcker från biblioteket, kan ju inte slänga bort dem hur som haver).  
7. Har du något sommarboksminne från tidigare somrar?
Ja! Har en himla massa fina minnen från när jag deltog i "Sommarboken" som biblioteket anordnade, det här med att "läs 5 böcker, recensera dem och få sedan en bok" :)

8. Vilken är bästa platsen att läsa på i riktigt sommarväder?
På stranden med irriterande sol i ögonen och sand mellan tårna, på en filt i gräset, på BO01, i solstolen på balkongen... ehm finns det något dåligt ställe att läsa på egentligen?

9. Vilka böcker planerar du att läsa på andra språk?

Engelska. Ska nog ta mig an en eller annan spansk bok också, men då får det bli barnböcker.

10. Vilken bok tycker du är den absoluta sommarboken?
Har ett väldigt starkt minne från när jag satt och sträckläste "Systrar i jeans" på en kulle där jag bor. Det var sommarfest med bostadsrättsföreningen och alla som bor här träffades för grillning men jag smög iväg efter maten :) 
Associerar den serien väldigt starkt med just sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar