lördag 7 maj 2011

mörkt liv

Är för tillfället mitt i läsandet av boken Mörkt liv. Superspännande dystopi om en framtid då nästan allt land sjunkit under havet, så jag kände att jag var tvungen att dela med mig lite av det goda :)
----
"Kronan." Hon strålade mot sin spegelbild. "Den får en att se speciell ut."
Det vände sig i magen på mig. Varför skulle någon vilja se speciell ut? Det var bara ett artigt sätt att säga annorlunda, vilket bara var snäppet bättre än att öppet bli kallad missfoster."
----
"Jag är inte rädd för pirater."
"Det borde du vara", sa Zoe, medan hon tryckte på ikonerna på bildtelefonen. "Dom kommer att flå dig levande, sticka ut dina ögon och tvinga dig att dansa."
"Var har du hört det?" frågade jag strängt.
"Ingenstans. Jag hittade på det", erkände hon. "Men det kunde vara sant."
----
"Du har bara femton minuter på dig", varnade Hewit.
Gemma ställde sig bredvid mig på moon-poolens kant. "Vad händer efter femton minuter?"
"Allting dör."
----
"Du skulle ha sett mamma, när hon hörde att du åkte till Peaveys, fast du visste att piraterna var där", skrockade Zoe.
"Hon blev som en svart skorsten", sa Hewit deltagande.
"Om Gemma och jag inte hade åkt, skulle din familj ha förlorat en massa djur."
"Det var vad mamma sa". Hewit tog av sig armborstet. "Men din mamma tycker att du är mer värd än en get. Fattar inte varför."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar