fredag 20 maj 2011

Katniss


Ni vet väl att Hungerspelen ska bli film? Ja, jag tänkte väl det ;) Superspännande enligt mig. Även om man är av uppfattningen att "film är bättre på bok" så måste man erkänna att om det blir gjort rätt så skulle Hungerspelen och dess arena kunna skildras så häftigt på film. Bara föreställ er all action och miljön som ständigt ändras på arenan.

Det enda orosmomentet för mig har varit vem som ska spela Katniss, det blir ju helt fel stämning om rollen går till en supersexig men mesig liten skådespelerska. Men nu är det tydligen bestämt att Jennifer Lawrence ska spela rollen. Fullträff! Jennifer Lawrence ÄR Katniss. Känner mig väldigt besviken över att jag inte själv tänkte tanken efter att ha sett hennes fantastiska prestation i Winter's bone.

Hittade förresten en artikel om Jennifer i Styleby, tyvärr inte särskilt lång men jag tar vad jag får :)

Förresten, är det någon som vet när filmen förväntas vara klar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar