måndag 31 januari 2011

guilty pleasure

Fallen ängel handlar om 16-åriga Nora som genom sitt möte med Patch dras in i en konflikt mellan änglar, fallna änglar och nefilim. I början blev jag ganska trött på att den verkade följa samma mall som Twilight - och då menar jag att den verkligen följde mallen. Att hamna bredvid en ganska otrevlig främling på biologilektionen, bilolycka med någon som inte blir skadad... sounds familiar?
Men sen händer det någonting och jag kan inte sluta läsa. Den drar in mig helt och jag blir verkligen engagerad i att lista ut vad det är som de olika karaktärerna döljer. Visst, en del är lite förutsägbart och Nora har ibland lite konstiga reaktioner på det som händer, men jag är verkligen hooked. Vill ha mer!

Titel: Fallen ängel
Författare: Becca Fitzpatrick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar