tisdag 28 september 2010

work

Så har man försökt trotsa den dåliga ekonomin och satsat på att försöka skaffa sig ett jobb ändå. Men så har man det ganska enorma hindret av att man precis tagit studenten och därmed inte har så mycket arbetslivserfarenhet sedan tidigare. Men jag måste ju börja nånstans för att kunna få den där erfarenheten eller? Har därmed lyckats hamna i en väldigt irriterande 'catch 22'-situation. För att få ett jobb måste jag ha erfarenhet, men för att få erfarenhet behöver jag ha ett jobb.

Men idag blev jag faktiskt erbjuden ett jobb, och jag kommer förmodligen att tacka nej. Låter det logiskt? Kanske inte, men även om jobbet verkar intressant så är det 100 % provisionsbaserat och med alla resor man måste göra så kommer det förmodligen sluta med att jag går back istället. :/

Så, tar mig i kragen, fortsätter le och fortsätter söka... söka och söka lite till ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar